Ambassadeurs van eneloop steken grenzen over

Ambassadeurs van eneloop steken grenzen over

eneloop verovert Europa met zijn ‘ambassadors’ tour’: maar liefst 24 internationale merkambassadeurs trekken in duo’s de grenzen over om de duurzame boodschap van het batterijenmerk te verkondigen. Al drie teams passeerden de revue, de negen andere bereiden zich druk voor op hun deel van het avontuur. Ze maken elk nog evenveel kans op de hoofdprijs en een ticket voor het finale-evenement van 29 september.

De eneloop ambassadors’ tour is een duurzame estafettetocht waarin twaalf duo’s in totaal twaalf weken door Europa reizen voor het milieu. Elk duo krijgt één week om drie ‘groene’ opdrachten te volbrengen en een eneloop-batterij door te geven aan het volgende team. Ze strijden onderling voor een exclusief vervolgavontuur en proberen samen zoveel mogelijk paginalikes te verzamelen op de Facebookpagina van de eneloop ambassadors’ tour. Op het finale-evenement in Berlijn zijn die tot wel 21.000 euro waard voor Aktionsgemeinschaft Artenschutz, die zich inzet voor bedreigde dier- en plantensoorten wereldwijd.

Internationale merkambassadeurs
Voor de eneloop ambassadors’ tour koos eneloop 24 nieuwe merkambassadeurs uit verschillende uithoeken van de wereld. Zo is Italië vertegenwoordigd in de race, Estland, Polen, Mexico, Letland, Litouwen, Finland en Venezuela. De ambassadeurs leggen per koppel of vriendenpaar tussen 240 en 935 kilometer af in Europa, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van hun route en hun transportmiddel. Zes teams kozen voor de fiets, vier sportieve duo’s vertrouwen op hun voeten en één paar verplaatst zich per trein. Het eerste team vertrok per zeilboot: “We zijn blij dat we mee onze schouders mogen zetten onder dit project. We geloven in de groene boodschap van eneloop. Het merk promoot een duurzame levensstijl. We zijn dan ook apetrots dat we hun logo op onze zeilen mogen dragen en dat we het kunnen laten zien in Tallinn en waar de tocht ons ook brengt.” Samen reizen de ambassadeurs door Polen, Estland, Letland, Litouwen, Slovakije, Hongarije, Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en Italië.

Van 20 tot 27 juli fietst het Ests team HAN DUO 380 kilometer tussen Krakau en Boedapest. Ze werden voorgegaan door de teams SAIL4SUSTAINABILITY, ASAPGUYS, LOST IN COMPASS en YOUNG FOLKS uit respectievelijk Estland, Italië, Litouwen en Letland.

Duurzaam merkverhaal
Zowel on- als offline bouwen de ambassadeurs mee aan de groene merkbeleving van de herlaadbare eneloop-batterijen. Zo delen de teams hun avonturen op de Facebookpagina van de eneloop ambassadors’ tour en in de verkooppunten waar ze worden afgelost. De overhandiging van de batterij gaat doorgaans gepaard met een promotie, die ook op Facebook wordt aangekondigd.

De eneloop ambassadors tour loopt van 22 juni tot 14 september 2018. De finale wordt georganiseerd op de campagnewebsite, waarna de hoofdprijs en donatie worden uitgekeerd op 29 september in Berlijn. Het volledige avontuur wordt live gedeeld op www.facebook.com/eneloopambassadorstour. Meer informatie over de deelnemers en de verschillende routes staat te lezen op eneloopambassadorstour.eu.

Julie Post Project Manager, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium