ARK Communicatie en Panasonic Energy Europe stelen de show met Cirque du Soleil®

ARK Communicatie en Panasonic Energy Europe stelen de show met Cirque du Soleil®

Dit jaar bestaat Panasonic 100 jaar, en dat viert batterijentak Panasonic Energy met een grote imagocampagne. Bureaus over de hele wereld pitchten hun creatiefste concept. Strategisch b2b-marketingbureau ARK Communicatie haalde de opdracht binnen met haar ‘Bring Magic Alive’-campagne. Onder die magische paraplu lanceren ARK Communicatie en Panasonic Energy Europe nu een samenwerking met het wereldbefaamde Cirque du Soleil

De campagne van batterijenproducent Panasonic Batteries moest zowel mensen inspireren als het imago versterken en de merkbekendheid vergroten. ARK Communicatie muntte uit met een allesomvattend voorstel dat inspeelt op de verbeelding van de consument. De imagocampagne is niet de eerste samenwerking van ARK Communicatie en Panasonic Batteries: de twee sloegen eerder de handen in elkaar voor een wedstrijd rond Spider-Man en Angry Birds. Voor Panasonic’s herlaadbare batterijenmerk eneloop zette ARK Communicatie in 2017 ook een internationale expeditie op touw.

Tot de verbeelding sprekende co-branding met Cirque du Soleil

Als deel van de drie jaar lopende ‘Bring Magic Alive’-campagne, brengt Panasonic Energy Europe de magie dit jaar tot leven in een unieke cobranding met Cirque du Soleil. Via een online wedstrijd – waarvoor ARK Communicatie de systematiek en website volledig ontwierp en programmeerde – gaat het batterijenmerk op zoek naar de deelnemer die de populairste op Cirque du Soleil geïnspireerde show samenstelt. Wie het grootste publiek strikt tussen 13 juni en 28 augustus, wint een trip voor twee naar Montreal (Canada) waar zowel een bezoek wacht aan het hoofdkwartier van Cirque du Soleil als aan haar nieuwste show ‘Corteo™’

Exclusief beeld- en POS-materiaal

Op de website zijn exclusieve beelden te zien van spectaculaire Cirque du Soleil-acts. Die acts kunnen deelnemers ‘kopen’ met de punten die ze verdienen als ze toeschouwers lokken. Om extra participanten aan te trekken voorziet ARK Communicatie een online SEA-campagne en zorgt Panasonic voor een push op de fysieke winkelpunten: in meer dan 30 Europese landen geven Cirque du Soleil-personages extra energie op kleurrijk gebrand POS-materiaal.

Meer weten of meedoen?

Je vindt meer info op deze website. Wie wil meedoen aan de wedstrijd kan daar zijn op Cirque du Soleil geïnspireerde show starten. De wedstrijd loopt van 13 juni tot en met 28 augustus 2018.

Ann-Sophie Cardoen Project Manager, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium