ARK Communicatie geeft startschot voor eerste battle eneloop expedition 2100

ARK Communicatie geeft startschot voor eerste battle eneloop expedition 2100

Van maandag 1 mei tot donderdag 1 juni organiseren ARK Communicatie en eneloop een eerste battle voor de start van de eneloop expedition 2100: de Facebookchallenge. Maar liefst 318 teams schreven zich in voor de groene wedstrijd van het duurzame batterijenmerk; 5 duo’s nemen het tegen elkaar op in de volgende ronde. Donderdag 22 juni wordt duidelijk welke 3 teams uiteindelijk hun voeten en snoeten in de strijd zullen gooien tijdens de internationale wandelrace voor het groene doel.

Communicatiebureau ARK bedacht de “eneloop expedition 2100” als marketingstunt voor eneloop, het milieuvriendelijke batterijenmerk van Panasonic. Bij die wandeltocht van 2.100 km door Europa nemen 3 duo’s het tegen elkaar op ten voordele van een groen doel naar keuze. Elk team volgt een Europese wandelroute naar de aankomst in Milaan, vanuit Kopenhagen (Denemarken), Cambridge (Verenigd Koninkrijk) of Poznan (Polen). Ze strijden voor een prijzenpot van 21.000 euro, die eneloop (Panasonic) integraal schenkt aan het groene doel van het winnende team.

ARK selecteerde samen met eneloop de 5 teams voor de eerste challenge
Vrijdag 28 april maakte ARK Communicatie de 5 deelnemende teams bekend op de officiële website en Facebookpagina van de expeditie. Elk team kreeg een teampagina op Facebook. Voor ze aan de tocht mogen beginnen, worden de creatieve, technische en socialmediaskills van de duo’s op de proef gesteld: tussen 1 mei en 1 juni moeten ze zo veel mogelijk fans vergaren op hun teampagina én een creatief filmpje maken over hun thuisstad, te delen op hun Facebook-teampagina. De teams worden beoordeeld op het aantal likes op hun teampagina, de betrokkenheid van hun fans en de creativiteit van hun filmpje.

De 3 teams met de hoogste score mogen deelnemen aan de eneloop expedition 2100, de 2 andere kunnen ingeschakeld worden als back-up. De winnende duo’s worden op woensdag 7 juni uitgenodigd bij ARK Communicatie in Rupelmonde (België) voor de initiation day. Daar worden ze verwelkomd door de organisatie (Panasonic Energy Europe en ARK) en wedstrijdsponsors Sparkle (socialmediadisplays), Adventure Food (instant maaltijden voor buitensporters), Husky (outdoorspecialist), Panasonic Corporation en Columbia Sportswear (outdoorkleding).

Tijdens de initiation day krijgen de teams de uitrusting die ze nodig hebben voor de expeditie en tips & tricks om de uitdaging tot een goed einde te brengen. Op 22 juni worden de 3 deelnemende teams officieel voorgesteld aan het grote publiek. Wie vóór die datum alvast een voorsmaakje wil, houdt het best de officiële Facebookpagina en website van de expeditie 2100 in de gaten.

 

Over ARK Communicatie
ARK Communicatie is een Belgisch, full-service communicatiebureau. Ons vast team van 18 medewerkers helpt klanten in alle facetten van hun professionele communicatie: van strategisch marketingadvies, content en pr, conceptcreatie tot digitale integratie. ARK Communicatie is lid van BBN, een internationaal B2B agency van onafhankelijke communicatiebureaus die internationale merken ondersteunen in verschillende landen. Lees meer op www.ark.be.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch b2b-marketingbureau én de exclusieve Belgische partner van BBN International – the world’s B2B agency. Met 43 BBN-kantoren en meer dan 1.100 specialisten in 29 landen vormen we samen de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Je schakelt ARK BBN in voor al jouw communicatie, zowel nationaal als internationaal: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Meer info op www.arkbbn.be.

ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium