ARK Communicatie smeedt snode plannen met Panasonic Energy Europe voor de lancering van de Spider-Man: Homecoming-film

ARK Communicatie smeedt snode plannen met Panasonic Energy Europe voor de lancering van de Spider-Man: Homecoming-film

In de meeste Europese landen komt de Spider-Man: Homecoming-film uit op 6 of 7 juli 2017. Om de co-branding tussen Panasonic en deze film te ondersteunen, bedacht ARK een meesterplan: een online wedstrijd waarin je zo veel mogelijk mensen vangt in een digitaal spinnenweb. Wie de meeste vrienden strikt, wint een citytrip naar New York.

De wedstrijd loopt van 8 mei tot en met 31 december 2017 in 26 Europese landen, van Portugal tot Rusland. Voor dit huzarenstukje bedacht ARK de strategie en het concept, en ontwikkelde dit communicatiebureau een ingenieuze website in maar liefst 26 talen.

ARK verleidt en laat Panasonic/Spider-Man: Homecoming schitteren
Spider-Man is voor Panasonic de geknipte held om de energetische uitstraling van Panasonic Energy Europe te onderstrepen. En ARK is voor Panasonic de ideale partner om het juiste publiek aan te spreken. Het bureau slaagt daarin met een vernuftige website die je verleidt om mee te doen aan een wedstrijd: als een echte Spider-Man mensen vangen in een (digitaal) web.

Om deel te nemen, upload je een foto van jezelf en start je zo jouw web. Daarna kan je — via mail en social media — vrienden uitnodigen om zich te laten ‘vangen’. Die krijgen op hun beurt een aanlokkelijke uitnodiging om zelf een web te beginnen, enz. Zo ontstaat binnen de kortse keren een Europa-wijd web, vol deelnemers die open staan voor Panasonic en Spider-Man: Homecoming. Van een win-win gesproken!

ARK zet co-branding centraal op uitnodigende website
Op de homepagina staan — naast de call-to-action om deel te nemen — de Spider-Man: Homecoming-trailers en het productgamma van Panasonic. De themaverpakkingen van Evolta-, Pro Power- en Everyday Power-batterijen worden er geflankeerd door ‘Spidey’ in een energieke pose. Door een handige link op de homepagina kom je op een overzichtpagina, waar je alle deelnemers kan bekijken. Van daar kan je naar de unieke deelnemerspagina’s, waar je het web met de ‘gevangen’ vrienden kan zien. Je voegt er jezelf in een wip toe aan het web of je nodigt je vrienden uit om hetzelfde te doen. Om extra deelnemers aan te trekken, voorziet ARK een online SEA-campagne en zorgt Panasonic voor POS-materiaal op de fysieke winkelpunten.

Verbluffende hoofdprijs
De hoofdprijs is niet van de minste: een exclusieve citytrip voor 4 personen naar New York, waar de winnaars worden ondergedompeld in de wereld van Peter Parker aka Spider-Man.

Meer weten of meedoen?
Meer info vind je op spiderman.panasonic-batteries.com. Wie mee wil doen aan de wedstrijd kan daar zijn web starten. De wedstrijd loopt tot en met 31 december 2017.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium