ARK Communicatie smeedt snode plannen met Panasonic Energy Europe voor de lancering van de Spider-Man: Homecoming-film

ARK Communicatie smeedt snode plannen met Panasonic Energy Europe voor de lancering van de Spider-Man: Homecoming-film

In de meeste Europese landen komt de Spider-Man: Homecoming-film uit op 6 of 7 juli 2017. Om de co-branding tussen Panasonic en deze film te ondersteunen, bedacht ARK een meesterplan: een online wedstrijd waarin je zo veel mogelijk mensen vangt in een digitaal spinnenweb. Wie de meeste vrienden strikt, wint een citytrip naar New York.

De wedstrijd loopt van 8 mei tot en met 31 december 2017 in 26 Europese landen, van Portugal tot Rusland. Voor dit huzarenstukje bedacht ARK de strategie en het concept, en ontwikkelde dit communicatiebureau een ingenieuze website in maar liefst 26 talen.

ARK verleidt en laat Panasonic/Spider-Man: Homecoming schitteren
Spider-Man is voor Panasonic de geknipte held om de energetische uitstraling van Panasonic Energy Europe te onderstrepen. En ARK is voor Panasonic de ideale partner om het juiste publiek aan te spreken. Het bureau slaagt daarin met een vernuftige website die je verleidt om mee te doen aan een wedstrijd: als een echte Spider-Man mensen vangen in een (digitaal) web.

Om deel te nemen, upload je een foto van jezelf en start je zo jouw web. Daarna kan je — via mail en social media — vrienden uitnodigen om zich te laten ‘vangen’. Die krijgen op hun beurt een aanlokkelijke uitnodiging om zelf een web te beginnen, enz. Zo ontstaat binnen de kortse keren een Europa-wijd web, vol deelnemers die open staan voor Panasonic en Spider-Man: Homecoming. Van een win-win gesproken!

ARK zet co-branding centraal op uitnodigende website
Op de homepagina staan — naast de call-to-action om deel te nemen — de Spider-Man: Homecoming-trailers en het productgamma van Panasonic. De themaverpakkingen van Evolta-, Pro Power- en Everyday Power-batterijen worden er geflankeerd door ‘Spidey’ in een energieke pose. Door een handige link op de homepagina kom je op een overzichtpagina, waar je alle deelnemers kan bekijken. Van daar kan je naar de unieke deelnemerspagina’s, waar je het web met de ‘gevangen’ vrienden kan zien. Je voegt er jezelf in een wip toe aan het web of je nodigt je vrienden uit om hetzelfde te doen. Om extra deelnemers aan te trekken, voorziet ARK een online SEA-campagne en zorgt Panasonic voor POS-materiaal op de fysieke winkelpunten.

Verbluffende hoofdprijs
De hoofdprijs is niet van de minste: een exclusieve citytrip voor 4 personen naar New York, waar de winnaars worden ondergedompeld in de wereld van Peter Parker aka Spider-Man.

Meer weten of meedoen?
Meer info vind je op spiderman.panasonic-batteries.com. Wie mee wil doen aan de wedstrijd kan daar zijn web starten. De wedstrijd loopt tot en met 31 december 2017.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch b2b-marketingbureau én de exclusieve Belgische partner van BBN International – the world’s B2B agency. Met 43 BBN-kantoren en meer dan 1.100 specialisten in 29 landen vormen we samen de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Je schakelt ARK BBN in voor al jouw communicatie, zowel nationaal als internationaal: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Meer info op www.arkbbn.be.

ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium