ARK Communicatie stimuleert duurzaam samenwerken over de grenzen heen met de eneloop ambassadors’ tour

ARK Communicatie stimuleert duurzaam samenwerken over de grenzen heen met de eneloop ambassadors’ tour

Maar liefst 24 internationale merkambassadeurs trekken momenteel in duo’s de grenzen over om de duurzame boodschap van batterijenmerk eneloop te verkondigen in de ‘eneloop ambassador’s tour’. Het idee ontstond bij ARK Communicatie, het strategisch communicatiebureau dat ook de volledige tour in goede banen leidt: van de kandidaten screenen tot de Facebookpagina vullen en het eindevent organiseren. 

De eneloop ambassadors’ tour is een duurzame estafettetocht waarin twaalf duo’s uit verschillende uithoeken van de wereld in totaal twaalf weken door Europa reizen voor het milieu. Elk duo krijgt één week om drie ‘groene’ opdrachten te volbrengen en een eneloop-batterij door te geven aan het volgende team. Ze strijden onderling voor een exclusief vervolgavontuur en proberen samen zoveel mogelijk paginalikes te verzamelen op de Facebookpagina van de eneloop ambassadors’ tour. Op het finale-evenement in Berlijn zijn die likes tot wel 21.000 euro waard voor Aktionsgemeinschaft Artenschutz, een NGO die zich inzet voor bedreigde dier- en plantensoorten wereldwijd.

Samenwerken over de grenzen heen
De deelnemende teams zijn afkomstig uit Italië, Estland, Polen, Mexico, Letland, Litouwen, Finland en Venezuela. Al twee teams passeerden de revue, de tien andere bereiden zich druk voor op hun deel van het avontuur. De ambassadeurs leggen per koppel of vriendenpaar tussen 240 en 935 kilometer af in Europa, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van hun route en hun transportmiddel. Zes teams kozen voor de fiets, vier sportieve duo’s vertrouwen op hun voeten, één team vertrok met de zeilboot en een ander paar verplaatst zich per trein. Samen reizen ze door Polen, Estland, Letland, Litouwen, Slovakije, Hongarije, Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Zwitersland en Italië met één gemeenschappelije drijfveer: 21.000 euro verzamelen voor het goede doel.

Duurzaam merkverhaal
Zowel on- als offline bouwen de ambassadeurs mee aan de groene merkbeleving van de herlaadbare eneloop-batterijen. Zo delen de teams hun avonturen op de Facebookpagina van de eneloop ambassadors’ tour en in de verkooppunten waar ze worden afgelost. De overhandiging van de batterij gaat doorgaans gepaard met een promotie, die ook op Facebook wordt aangekondigd.

De eneloop ambassadors tour loopt van 22 juni tot 14 september 2018. De finale wordt georganiseerd op de campagnewebsite, waarna de hoofdprijs en donatie worden uitgekeerd op 29 september in Berlijn. Het volledige avontuur wordt live gedeeld op www.facebook.com/eneloopambassadorstour. Meer informatie over de deelnemers en de verschillende routes staat te lezen op eneloopambassadorstour.eu.
 

 

Over eneloop en Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij zijn ruime en jarenlange ervaring in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Zijn brede productassortiment bestaat onder meer uit recycleerbare batterijen van eneloop, die tot wel 2.100 keer herladen kunnen worden. De batterijen zijn opgeladen met zonne-energie en behouden zelfs na tien jaar nog 70 procent van hun capaciteit. eneloop denkt zo aan het milieu en investeert daarnaast geld en energie in groene initiatieven met dezelfde toekomstvisie. Lees meer over eneloop op www.panasonic.com en main.panasonic-eneloop.eu.

Contacteer ons
Julie Post Project Manager, ARK Communicatie
Julie Post Project Manager, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium