ARK Communicatie wandelt uniek parcours met Panasonic Energy Europe

ARK Communicatie wandelt uniek parcours met Panasonic Energy Europe

Om de groene kracht van de herlaadbare eneloop-batterijen van Panasonic in de verf te zetten, bedacht ARK Communicatie een unieke campagne: de eneloop expedition 2100. Tijdens deze avontuurlijke wandeltocht van 2.100 kilometer door Europa nemen drie duoteams het 120 dagen lang tegen elkaar op in verschillende opdrachten. De focus ligt op duurzame energie. Het doel is 2.100 tot 21.000 euro verdienen voor een organisatie die een duurzame samenleving nastreeft.

Vandaag lanceert het Belgische bureau ARK Communicatie de oproep naar kandidaten voor de eneloop expedition 2100. ARK bedacht niet alleen het concept voor dit backpackavontuur, maar staat daarnaast in voor de hele organisatie en communicatie van deze Europese campagne: van strategie, copywriting en pr tot design, digitale uitwerking en heel wat werk achter de schermen.

Van concept naar concrete realiteit
Wat in 2016 startte als een nieuw en origineel concept in een brainstormkamer, ziet in 2017 het licht als een unieke en concrete communicatiecampagne. “Deze expeditie promoot de groene en duurzame visie van eneloop op een compleet andere manier”, zegt Ben Verleysen, Managing Director bij ARK. “Panasonic Energy Europe en ARK Communicatie bewandelen samen een uniek parcours. Deze grootschalige campagne heeft al heel wat voeten in de aarde gehad en we zijn trots dat we het nu met de wereld kunnen delen.”

Stap voor stap naar een geslaagd avontuur
Van spelregels, opdrachten en kandidaten over routes, sponsors en materiaal tot filmpjes, webpagina’s en meer. ARK staat in voor elke stap van het proces, inspelend op de wensen van zowel klant als doelpubliek. Gezien de focus op duurzaamheid, beperkt de eneloop expedition 2100 bewust haar ecologische voetafdruk. Zo leggen de kandidaten 2.100 kilometer te voet af, krijgen ze milieuvriendelijke eneloop-batterijen mee als ruilmiddel – deze zijn tot 2.100 keer herlaadbaar, wat meteen de naam en het aantal kilometers van de expeditie verklaart – en zetten ze zich in voor een goed groen doel.

Avontuur, prijzen, liefdadigheid en social support
Op 23 juni 2017 start elk duoteam in een ander Europees land aan de tocht. Het doel? Milaan bereiken op 20 oktober 2017 met zo veel mogelijk punten. Die punten verdient elk team door onderweg opdrachten te winnen. Wie met de hoogste score finisht, wint 21.000 euro voor een milieuvriendelijke organisatie naar keuze – elk team verbindt zich namelijk aan een goed groen doel. De twee laatste teams verdienen ook elk 2.100 euro voor hun organisatie. Naast avontuur en liefdadigheidsgeld, wint elk teamlid een waardevol prijzenpakket. Bovendien staan de teams er niet alleen voor, want hun thuis- en fanbasis kunnen hen online steunen en volgen via een unieke Facebook-teampagina, via de algemene eneloop expedition 2100-website en via de eneloop expedition 2100-Facebookpagina.

Meer weten of inschrijven?
Lees het persbericht over de eneloop expedition 2100 en volg de eneloop expedition 2100-Facebookpagina. Wie wil inschrijven, doet dit op de officiële website voor 17 april 2017.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium