ARK Communicatie wint Golden Bee Award voor eneloop expedition 2100

ARK Communicatie wint Golden Bee Award voor eneloop expedition 2100

Het internationale B2B-agentschap BBN Ltd heeft ARK Communicatie bekroond met een Golden Bee Award voor de eneloop expedition 2100. De imagocampagne voor eneloop heeft zijn sporen nagelaten in heel Europa. Vrijdag 20 oktober vierden ARK en Panasonic Energy Europe de finale in Milaan.

Een jaar nadat ARK Communicatie en Panasonic Energy Europe de eneloop expedition 2100 op gang trapten, onthaalden ze vorige week de finalisten aan de eindmeet in Milaan. De trektocht duurde in totaal 120 dagen. Met een uitgekiend opdrachtenparcours en mediaplan maakte ARK van de deelnemers echte eneloop-ambassadeurs.

Niet alleen Panasonic Energy Europe en de wedstrijddeelnemers maar ook de sponsors, milieuorganisaties en verdelers van Panasonic eneloop-batterijen stapten mee in het avontuur. Ze deelden het merkverhaal van eneloop met de pers, op sociale media, websites, radio- en tv-zenders … De campagne ging viraal nog voor de trektocht begon.

Ook in de marketingwereld ging de campagne over de tong. Op de prijsuitreiking van de BBN Golden Bees 2017 mocht ARK Communicatie de trofee in ontvangst nemen voor ‘Best Use of Creative’. B2B-agentschap BBN verkoos de eneloop expedition 2100 tot creatiefste B2B-marketingcampagne van het jaar, van concept tot uitvoering en resultaat. 

ARK bedacht de Europese expeditie voor het groene doel om het duurzame karakter van de batterijen van eneloop in de kijker te zetten: die zijn opgeladen met zonne-energie, ze kunnen tot wel 2100 keer herladen worden en gaan langer mee dan traditionele batterijen door hun hogere elektrische spanning. Hun temperatuurbestendigheid maakt ze uiterst geschikt voor trekkers en natuurfotografen.

Wedstrijdverloop & winnaars
Op 23 juni stuurden ARK Communicatie en Panasonic Energy Europe drie internationale teams op een expeditie door Europa voor een milieuorganisatie naar keuze. Onderweg werden ze beoordeeld op duurzame opdrachten en duels. Elk duo stopte in vier steden om groene energie op te wekken met de hulp van fans en toevallige voorbijgangers. Ze kregen een eigen Facebookpagina om de doelgroep te activeren en stemmen te ronselen in de vorm van reacties en likes. Recensies en verhalen van volgers kregen een eigen leven op de expeditiewebsite door de UGC-software van Sparkle. De betrokkenheid van de fanbases gaf vrijdag de doorslag.

Het koppel Litouwse Britten Romas en Simona van Team Yellow wonnen de hoofdprijs van 21000 euro voor hun groene doel: Čepkeliai-Dzūkija National/PAN Park, een Litouwse ngo die zich inzet voor het ecosysteem van het Dainava-woud. Aan Amnesty International en de Estse Student Society for Environmental Protection schonk Panasonic Energy Europe een groene cheque van 2100 euro dankzij respectievelijk de Poolse reisvrienden van Team Red en de Deense tweelingbroers van Team Purple.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch b2b-marketingbureau én de exclusieve Belgische partner van BBN International – the world’s B2B agency. Met 43 BBN-kantoren en meer dan 1.100 specialisten in 29 landen vormen we samen de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Je schakelt ARK BBN in voor al jouw communicatie, zowel nationaal als internationaal: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Meer info op www.arkbbn.be.

ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium