De waterbus vaart wel met ARK Communicatie

De waterbus vaart wel met ARK Communicatie

ARK Communicatie zet de waterbus van Havenbedrijf Antwerpen in de kijker in Antwerpen, Kruibeke en Hemiksem. De aanleiding van de campagne is de lancering van het openbaar vervoermiddel: zaterdag 1 juli vaart de waterbus voor het eerst uit. Al zo’n 9000 mensen reserveerden een ticket. “Opzet geslaagd”, klinkt het bij het Havenbedrijf.

ARK Communicatie haalde de communicatieopdracht binnen met de sterkste pitch: “Van bij de start heeft ARK ons overtuigd met een krachtig totaalconcept dat perfect past in onze communicatiestrategie. Nog voor de officiële inhuldiging kent iedereen het nieuwe vervoermiddel. De registraties voor een gratis vaart tijdens de maand juli stromen binnen!”, zegt Katrien Denef, consultant marketing en promotie bij Havenbedrijf Antwerpen.

Met het Scheldetraject Antwerpen-Kruibeke-Hemiksem moet de waterbus de verkeersdrukte in en rond Antwerpen verlichten, in een eerste fase vanuit het Zuiden van Antwerpen. Voor de campagne richtte ARK haar pijlen vooral op pendelaars en dagjestoeristen, die allemaal baat hebben bij een stressvrije overtocht. Om hun aandacht te trekken, bedacht het communicatiebureau een aantal snedige slogans waarin zowel het probleem als de oplossing zit vervat. Overal dook het campagnebeeld op: in de campagnefilm, op de nieuwe registratiepagina, op ludieke ‘ik vaarwel’-postkaarten en metershoog op zeven containertorens in Antwerpen en Hemiksem.

De kers op de taart is het feestweekend van 1 en 2 juli met tal van activiteiten op het Antwerpse Steenplein. Op www.dewaterbus.be/reserveren konden geïnteresseerden zich inschrijven voor een gratis testvaart en kans maken op een exclusieve waterbus-fiets. Na amper twee dagen was de waterbus volzet tijdens het lanceringsweekend.

De campagne leeft in het straatbeeld, on- en offline; de teller van onlineregistraties klimt gestaag. Nog tot eind juli kan iedereen die wil mee op een gratis testvaart, vanaf 1 augustus wordt de waterbus ingezet als vast stadsvervoermiddel.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium