Deelnemers nek-aan-nek in wandeltocht voor het goede doel

Deelnemers nek-aan-nek in wandeltocht voor het goede doel

Nog tot 20 oktober zetten drie sportieve duo’s hun beste beentje voor in de eneloop expedition 2100. Ze kunnen punten sprokkelen door wekelijks opdrachten te vervullen en hun fans in te schakelen tijdens aangekondigde citystops en op hun Facebook-pagina. Het duo dat de finish bereikt met de hoogte score wint een donatie van 21000 euro aan een zelfgekozen groen doel. Momenteel staan de Poolse vrienden van Team Red voorop.

Over vier weken bereiken de teams van de eneloop expeditie 2100 hun laatste stopplaats na een wandeltocht van 120 dagen: de finish in Milaan. Sinds de wandelwedstrijd van Panasonic eneloop van start ging op 23 juni, kunnen de teams respectievelijk 1, 3 of 12 punten verdienen in drie terugkerende wedstrijdonderdelen: de wekelijkse opdrachten, de creatievere duels en vier citystops per team.

In de wekelijkse opdrachten en duels hebben de Poolse reisgenoten van Team Red een kleine voorsprong opgebouwd van zes punten; het Britse Team Yellow en Deense Team Purple volgen in hun kielzog. Alles kan nog op dit moment van de wedstrijd. Bij hun aankomst in Milaan verhoogt Panasonic eneloop de teamscores met 5, 10 of 20 punten op basis van de betrokkenheid van hun volgers en de grootte van hun fanbase op Facebook.

Om zijn kernwaarden van duurzaamheid en respect voor het milieu te onderstrepen, heeft wedstrijdorganisator eneloop een beperkte reeks batterijen uitgebracht in natuurtinten – ook de omgevingstinten van de expeditie. Ze zijn verkrijgbaar in camouflagegroen, woestijnkaki, metallicgrijs en emergency-oranje. eneloop-batterijen, die zijn voorgeladen met zonne-energie, gaan per oplaadbeurt langer mee dan traditionele batterijen door hun hogere elektrische spanning. Ze zijn temperatuurbestendig en verliezen zelfs bij vrieskou geen energie – een belangrijk voordeel nu de expeditieteams richting de Alpen trekken.

Ontdek in primeur welk team over de eindstreep schrijdt met de hoogste score op www.eneloopexpedition.com en de officiële Facebookpagina van de expeditie.

 

Over de eneloop expedition 2100

De eneloop expedition 2100 is een met opdrachten doorspekte trektocht van 120 dagen, dwars door Europa. De wedstrijd beslaat zo’n 2100 km en dankt haar naam aan de duurzame eneloop-batterijen van Panasonic, die gemiddeld 2100 keer herladen kunnen worden. Drie groene duo’s nemen het tegen elkaar op voor een donatie van maar liefst 21000 euro aan een milieu-organisatie naar keuze. De organisaties van de runners-up krijgen elk een schenking van 2100 euro. De teams zelf keren terug naar huis met de dankbaarheid van ‘hun’ groene doel, een schat aan groene contacten, hun trekuitrusting, een lading handige Panasonic-gadgets – en een verhaal om mensen wereldwijd te inspireren tot groener denken.

De teams krijgen eneloop-batterijen als ruilmiddel op hun tocht. Daarnaast voorzien verschillende sponsors hen van o.a. trekkingmateriaal, kampeermaaltijden en een drone. De sponsors van de expeditie zijn Columbia Sportswear (outdoorkledij), Nordisk (outdoormateriaal), Xiro (drones), Fairphone (milieuvriendelijke smartphones), T-mobile Austria (mobiele abonnementen), Sparkle (socialmediadisplays), Adventure Food (instant maaltijden voor outdooractiviteiten), Husky (outdoormateriaal) en Panasonic (elektronische apparaten).

Over Panasonic Energy Europe

Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij de ruime en jarenlange ervaring van Panasonic in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide).

Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

Over Panasonic

Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2015 een nettoresultaat van 57,28 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld.

Meer informatie over het bedrijf en de Panasonic merken op www.panasonic.com.

 

Contacteer ons
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch b2b-marketingbureau én de exclusieve Belgische partner van BBN International – the world’s B2B agency. Met 43 BBN-kantoren en meer dan 1.100 specialisten in 29 landen vormen we samen de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Je schakelt ARK BBN in voor al jouw communicatie, zowel nationaal als internationaal: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Meer info op www.arkbbn.be.

ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium