Deltagere i ekspeditionen i tæt løb for en god sag

Frem til den 20. oktober giver de dystende hold i eneloop-ekspeditionen 2100 alt, hvad de har, for at styrke deres position under de ugentlige udfordringer og ved at engagere deres publikum både online og personligt ved de forskellige stop undervejs. Det hold, der krydser målstregen i Milano med flest point vinder en donation på 21.000 euro til det bæredygtige formål, de repræsenterer. I øjeblikket ser det ud til, at det røde hold fra Polen ligger i spidsen.

Der er kun 4 uger, indtil de tre ekspeditionshold i eneloop-ekspeditionen 2100 når målstregen i Milano - som også er sidste stop for hvert hold. Lige siden starten af Panasonic eneloop 120-dages vandretur den 23. juni har holdene forsøgt at klatre sig op til toppen igennem tre tilbagevendende opgaver: de ugentlige opgaver, de mere kreative ugentlige kampe og fem stop i byer undervejs, hvor der gives henholdsvis 1, 3 eller 12 point.

Indtil nu har holdene dystet i udfordringerne og de ugentlige kampe, og de polske “rejsebrødre” på det røde hold har opbygget et mindre forspring på blot 6 point mere end deres konkurrenter. Det danske lilla hold og det britiske gule hold kan dog stadig sikre deres sejr ved at få flere point. Desuden vil Panasonic eneloop tildele 5, 10 eller 20 yderligere point til holdene ved målstregen afhængigt af omfanget af deres fanbase og engagement på Facebook.

For at understrege sine kerneværdier, bæredygtighed og respekt for miljøet, har løbets tilrettelægger eneloop udgivet et  begrænset antal batterier i naturlige farver -- der har inddraget nuancerne i ekspeditionens omgivelser. De fås i camouflagegrøn, kakifarvet, metalgrå og alarmorange. eneloop batterierne, som er forudopladet med solenergi, holder længere på hver opladning end traditionelle batterier, takket være deres højere elektriske ladning. De er temperaturresistente og taber ikke energi selv i frostvejr – en betydelig fordel nu, hvor næste mål for ekspeditionsholdene er Alperne.

Vær den første til at finde ud af, hvem der når målstregen i Milano med flest point på den officielle Facebook-side for eneloop-ekspeditionen 2100 og på www.eneloopexpedition.com.

Om eneloop-ekspeditionen

eneloop-ekspeditionen 2100 er en udfordrende 120 dages lang vandretur gennem Europa på ca. 2.100 kilometer, som er opkaldt efter Panasonics miljøvenlige eneloop-batterier og det antal gange, de kan genoplades. I denne vandringskonkurrence dyster 3 tomandsgrupper om en donation på ikke mindre end 21.000 euro til et bæredygtigt formål efter deres valg. De tabende deltageres organisationer modtager 2.100 euro hver. Udover eventyret og pengene til deres velgørenhed, vinder hvert holdmedlem deres ekspeditionsudstyr plus nogle smarte Panasonic-gadgets.

Holdene er forsynet med eneloop-batterier, der bruges til byttehandler, til det nødvendige vandreudstyr, campingmåltider og en drone. Ekspeditionens sponsorer er Columbia Sportswear (friluftsbeklædning), Nordisk (friluftsudstyr), Xiro (små droner) og Fairphone (miljøvenlige smartphones), T-mobile Austria (mobile telefonplaner), Sparkle (display til sociale medier), Adventure Food (instantmåltider til friluftsaktiviteter), Husky (friluftsudstyr), Panasonic (elektronik).

Panasonic Energy Europe har hovedkvarter i Zellik nær Bruxelles i Belgien. Virksomheden er en del af Panasonic Corporation, en førende global producent af elektroniske og elektriske artikler. Panasonics omfattende og langvarige erfaring på området for forbrugerelektronik har medvirket til at gøre Panasonic til den største batteriproducent i Europa i dag. Europæiske produktionsfaciliteter selskabets ligger i Tessenderlo, Belgien, og Gniezno, Polen. Panasonic Energy Europe leverer "mobile" energiløsninger til mere end 30 europæiske lande. Selskabets forskelligartede produktprogram omfatter genopladelige batterier, opladere, zink-carbon, alkaliske og specialbatterier (såsom zink-luft-, fotolithium-, lithiummønt-, mikroalkaliske og sølvoxidbatterier). Få mere at vide på http://www.panasonic-batteries.com/.

Panasonic Corporation er en af verdens førende aktører inden for udvikling og fremstilling af elektroniske produkter til en lang række anvendelsesområder inden for bolig, erhverv og industri.

Panasonic, der er baseret i Osaka, Japan opnåede i regnskabsåret der sluttede 31. marts 2015, en samlet nettoomsætning på ca. 57,28 milliarder Euro. Panasonic fokuserer på at skabe et bedre liv og en bedre verden ved at bidrage til den løbende udvikling af samfundet og menneskers lykke over hele kloden. Få mere at vide om koncernen og Panasonic brandet på www.panasonic.net.