eneloop bouwt aan duurzaam parcours met ARK Communicatie

eneloop bouwt aan duurzaam parcours met ARK Communicatie

Na het succesparcours van de eneloop expedition 2100 slaan ARK Communicatie en eneloop de handen in elkaar voor een nieuw avontuur. In de ‘eneloop ambassadors’ tour’ dagen ze twaalf duo’s uit om samen 21.000 euro in te zamelen voor het milieu. De Europese estafettetocht start op 22 juni 2018 in Gdansk (Polen) en duurt in totaal twaalf weken.

Met de eneloop ambassadors’ tour breit ARK Communicatie verder aan het duurzaamheidsverhaal van eneloop. Het idee achter de wedstrijd blijft hetzelfde: een groen doel steunen en de groene merkperceptie van eneloop stimuleren. Sinds de vorige editie wordt het batterijenmerk in heel Europa geassocieerd met duurzaamheid, creativiteit en avontuur. De merkcampagne is wereldwijd gedeeld in kranten, op televisie- en radiozenders, op websites en sociale media. Het resultaat: een grotere merkbekendheid en een flinke stijging in de verkoop van de duurzame batterijen. Internationaal B2B-agentschap BBN Ltd bekroonde ARK Communicatie voor de out-of-the-box campagne bovendien met een Golden Bee Award.

Twaalf teams, twaalf weken, één doel
Tijdens de eneloop ambassadors’ tour krijgen twaalf duo’s elk één week om duurzaam door Europa te reizen als ambassadeurs van het batterijenmerk en de fakkel (in dit geval een eneloop-batterij) door te geven aan het volgende team. Ze moeten onderweg telkens drie opdrachten vervullen en zoveel mogelijk likes verzamelen op de Facebookpagina van de wedstrijd. Wanneer de batterij de finish bereikt in Milaan, is elke paginalike één euro waard voor het milieu. Net als vorig jaar belooft eneloop zo tot wel 21.000 euro te schenken aan een groen doel, dat nog voor het begin van de wedstrijd wordt bekendgemaakt.

Één snoepreisje, één levenslang avontuur
De deelnemers aan de ambassadors’ tour tekenen voor het avontuur van hun leven: ze krijgen een internationaal podium en kunnen actief bijdragen aan een duurzame wereld. De teams die hun parcours feilloos afleggen, krijgen bovendien de kans om mee te dingen naar de hoofdprijs in de finale. Daarin worden ze door het grote publiek beoordeeld op een teamfilmpje dat ze delen op de campagnewebsite. Het team met de meeste stemmen wint een vervolgavontuur voor twee en mag afreizen naar Duitsland voor een exclusief slotevent met de pers.

Meer weten of deelnemen?
Bekijk voor meer informatie de eneloop ambassadors’ tour-Facebookpagina. Inschrijven kan nog tot zondag 1 april 2018 op www.eneloopambassadorstour.eu.

 

Over eneloop en Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij zijn ruime en jarenlange ervaring in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Zijn brede productassortiment bestaat onder meer uit recycleerbare batterijen van eneloop, die tot wel 2.100 keer herladen kunnen worden. De batterijen zijn opgeladen met zonne-energie en behouden zelfs na tien jaar nog 70 procent van hun capaciteit. eneloop denkt zo aan het milieu en investeert daarnaast geld en energie in groene initiatieven met dezelfde toekomstvisie. Lees meer over eneloop op www.panasonic.com en main.panasonic-eneloop.eu.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium