eneloop expedition 2100 staat in de startblokken

eneloop expedition 2100 staat in de startblokken

Vijf teams van avonturiers maken zich morgen op voor de eerste battle in de eneloop expedition 2100: de Facebookchallenge. Het wordt een spannende race waarbij slechts 3 teams uiteindelijk doorgaan. Intussen is de succesvolle eneloop European Photo Challenge afgesloten.

eneloop expedition 2100 selecteert 5 teams voor de eerste challenge
De eneloop expedition 2100 is een wandeltocht van 2.100 km door Europa waarbij (uiteindelijk) drie teams van twee personen het tegen elkaar opnemen. Elk team volgt een Europese wandelroute – vanuit Kopenhagen (Denemarken), Cambridge (Verenigd Koninkrijk) of Poznan (Polen) – naar de aankomst in Milaan. Ze strijden voor de hoofdprijs, waarbij 21.000 euro integraal door eneloop (Panasonic) geschonken wordt aan het goed groen doel van hun keuze.

Op 28 april 2017 werden de 5 teams bekendgemaakt die zullen deelnemen aan de eerste opdracht. Voor deze eerste challenge moeten de teams tussen 1 mei en 1 juni een zo groot mogelijke fanbase creëren op hun teampagina op Facebook. Verder krijgen ze de opdracht om een creatieve video te maken over hun thuisstad, en dat promoten via social media. De teams scoren punten voor likes op hun teampagina, de betrokkenheid van hun fanbase en de creativiteit van hun filmpje. Ben je benieuwd naar de teams? Check dan zeker de website en Facebookpagina.

2 van de 5 teams worden back-up, de overgebleven 3 teams worden uitgenodigd voor de initiation day op 7 juni. Die gaat door bij bedenker van het concept, ARK Communicatie te Rupelmonde (België). De teams worden verwelkomd door de organisatie (Panasonic Energy Europe en ARK) en de sponsors. Onder meer Sparkle (social media displays), Adventure Food (instant maaltijden voor buitensporters), Husky (outdoorspecialist), Panasonic en Columbia Sportswear (outdoorkleding) zullen aanwezig zijn.

De teams krijgen het materiaal dat ze nodig hebben voor de expeditie – met bijhorende demonstratie – én tips & tricks om de uitdaging tot een goed einde te brengen. De organisaties waaraan de teams zich verbinden, worden finaal bevestigd op de initiation day. Op 22 juni worden de winnende teams officieel voorgesteld aan het grote publiek. Wie vóór die datum alvast een tipje van de sluier wil zien, houdt best de Facebookpagina en website in het oog.

 

De eneloop European Photo Challenge was een groot succes
Intussen is de vorige wedstrijd – de eneloop European Photo Challenge – afgelopen. Deze fotowedstrijd is opgebouwd rond de milieuvriendelijke eneloop-batterijen van Panasonic en liep van december 2015 tot en met maart 2017. Europese fotografen zonden hun favoriete natuurfoto in, gelinkt aan een bepaald thema. De foto’s met de meeste likes wonnen een prijs. De deelnemende landen waren België, Duitsland, Denemarken, Estland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongarije, Italië, Nederland, Polen, Luxemburg en Malta.

Er waren 6 edities van de Photo Challenge met telkens 2 winnaars per land en 1 hoofdwinnaar. Landwinnaars werden beloond met pakjes eneloop-batterijen. De hoofdwinnaars kregen een grotere prijs (een fotocamera en batterijen) én verzamelden geld voor milieuvriendelijke organisaties. In totaal zijn er 3.120 foto’s ingezonden, waarvan 117 gelukkige winnaars, en schonk eneloop 40.000 euro aan het goede doel.

 

Over Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij de ruime en jarenlange ervaring van Panasonic in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide).
Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2015 een nettoresultaat van 57,28 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld.
Meer informatie over het bedrijf en de Panasonic merken op www.panasonic.net.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch b2b-marketingbureau én de exclusieve Belgische partner van BBN International – the world’s B2B agency. Met 43 BBN-kantoren en meer dan 1.100 specialisten in 29 landen vormen we samen de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Je schakelt ARK BBN in voor al jouw communicatie, zowel nationaal als internationaal: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Meer info op www.arkbbn.be.

ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium