eneloop hjælper truede dyrearter med tur for ambassadørerne

eneloop har afsløret den velgørende organisation, som de vil udstede en check til på op til 21.000 euro i eneloops ambassadørtur: Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA). Den tyske velgørende organisation, der er dedikeret til bevarelse og beskyttelse af truede dyre- og plantearter, har meddelt, at de vil bruge donationen til at beskytte den truede gepard i samarbejde med partnerorganisationen Cheetah Conservation Fund (CCF). 462 eventyrlystne par har tilmeldt sig det "grønne" løb. Ambassadørerne bliver valgt inden udgangen af maj.

Efter den succesfulde eneloop-ekspedition 2100 arrangerer Panasonic en opfølgende konkurrence for fortsat at fremme bæredygtighed gennem deres miljøvenlige eneloop-serie. De vil vælge de tolv hold til at rejse til Europa som ambassadører for eneloop-mærket og inspirere den næste generation. Konkurrencen vil blive afholdt til støtte for Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA), som samarbejder med Cheetah Conservation Fund (CCF) for at øge miljøbevidstheden og bistå internationale projekter for beskyttelse af vildtlevende geparder.

På eneloops ambassadørtur vil 12 hold af hver 2 personer besøge 13 steder op 12 uger og til sidst kæmpe om hovedpræmien online. De skal hver især i) rejse med et eneloop-batteri gennem Europa kun ved hjælp af "grønne" metoder, ii) gennemføre tre tilbagevendende udfordringer og iii) samle "likes" på eneloop ambassadørturens Facebook-side.

Kun de hold, der gennemfører udfordringerne, vil blive inviteret til at uploade en holdvideo til eneloops websted og deltage i den store finale. De ambassadører med flest stemmer vinder en rejse for to samt en billet til en eksklusiv begivenhed i Berlin, hvor de vil få overrakt en check på op til 21.000 euro til AGA på vegne af eneloop. Det nøjagtige donationsbeløb afhænger af det samlede antal likes (1 like = 1 euro) på eneloop ambassadørturens Facebook-side, når det tolvte og sidste hold når det endelige overleveringspunkt den 14. september.

Vil du gerne give dyrelivet en hjælpende hånd?
Donér dit “like” på eneloop ambassadørturens Facebook-side. Læs mere om det grønne løb på eneloopambassadorstour.eu.

Om Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA)
Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA) e.V. (Aktionskampagne for truede arter) har arbejdet for at bevare truede dyre- og plantearter og deres levesteder siden 1986. AGA opererer internationalt for at beskytte og bevare naturen, øge miljøbevidstheden og forhindre ødelæggelse af levebrød for mennesker, dyr og planter. En af deres partnerorganisationer er Cheetah Conservation Fund (CCF), som er dedikeret til at redde vildtlevende geparder. https://www.aga-artenschutz.de