eneloop lanceert ambassadors' tour door Europa

eneloop lanceert ambassadors' tour door Europa

Op 22 juni 2018 start de eneloop ambassadors’ tour door Europa als vervolg op het succesparcours van de eneloop expedition 2100 in 2017. In deze tocht trekken twaalf duo’s twaalf weken door Europa met één gezamenlijk doel: 21.000 euro inzamelen voor het milieu.

Het idee blijft hetzelfde: een groene en duurzame visie promoten via (sociale) media, via de deelnemende teams, via eneloop en haar partners. De invulling verandert gedeeltelijk: elk duo speelt nu ambassadeur voor één week, waarna de fakkel – of beter: de ‘batterij’ – wordt doorgegeven aan het volgende weekteam. Het collectieve doel is 21.000 euro inzamelen voor het milieu. Nog voor de start van de wedstrijd maakt eneloop het ‘groene’ doel bekend.

Drie weekopdrachten, één gezamenlijk goed doel
Elk team moet in haar ambassadors-week drie opdrachten vervullen: zich verplaatsen van locatie a naar b met een zelfgekozen groen vervoersmiddel (van een skateboard of fiets tot een paard of iets anders); drie opgelegde challenges volbrengen; en zoveel mogelijk likes verzamelen op de gezamenlijke eneloop ambassadors tour-Facebookpagina. Per like schenkt eneloop namelijk een euro aan een groen doel, met een maximumlimiet van 21.000 euro. In totaal verplaatsen twaalf teams zich gedurende twaalf weken langs dertien Europese locaties, met Como als finaal ontmoetingspunt.

Een groen avontuur als beloning
De gezamenlijke uitdaging is groen reizen, buzz creëren rond duurzaamheid en 21.000 euro inzamelen voor het milieu. Naast een unieke ervaring, gaat elk teamlid naar huis met zijn complete trekuitrusting, zoals schoenen, kledij en een rugzak. Bovendien wint één team een vervolgavontuur voor twee. Wie dit gelukkige duo wordt komen we te weten na de finale, waarin de twaalf teams het tegen elkaar opnemen met een teamfilmpje. In Berlijn zal het winnende duo de fakkel doorgeven aan de volgende generatie. Ze zullen er samen met organisator eneloop de pers uitnodigen en de cheque met het ingezamelde bedrag overhandigen aan het groene doel.

Meer weten of deelnemen?
Inschrijven kan tussen 2 maart en 1 april 2018 op eneloopambassadorstour.eu. Houd ook de eneloop ambassadors’ tour-Facebookpagina in de gaten.

 

Over de vorige editie: de eneloop expedition 2100
In de eneloop expedition 2100 streden drie teams tegen elkaar in een trektocht van 2.100 kilometer door Europa in 120 dagen. Naast wandelen, moest elk team opdrachten vervullen en likes verzamelen op zijn eigen Facebook-teampagina om punten te verdienen. Het hoogst scorende team dat tijdig finishte in Milaan, won 21.000 voor een zelfgekozen groen doel – dat werd team Yellow (Simona & Romas) t.v.v. Čepkeliai-Dzūkija PAN park, een Litouwse ngo die het Dainava-woud beschermt. De twee andere teams verdienden elk 2.100 euro voor hun duurzame organisatie – namelijk team Red (Michał & Paweł) t.v.v. Amnesty International en Team Purple (Anders & Kasper) t.v.v. de Estse ngo Student Society for Environmental Protection. Alle teams ontvingen ook hun volledige uitrusting plus een prijzenpakket. Lees hier meer over de wedstrijd.

Over Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij de ruime en jarenlange ervaring van Panasonic in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide). Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2015 een nettoresultaat van 57,28 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld.

Meer informatie over het bedrijf en de merken van Panasonic op www.panasonic.com.

Contacteer ons
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium