eneloop lanceert nieuw opbergdoosje als duurzame verpakking

eneloop lanceert nieuw opbergdoosje als duurzame verpakking

Het merk voor duurzame batterijen van Panasonic, eneloop, is voortaan nog milieuvriendelijker dankzij de nieuwe herbruikbare verpakkingen. De doosjes worden gemaakt van gerecycleerd pet-materiaal en zijn een duurzaam alternatief voor de gebruikelijke wegwerpverpakkingen. Bovendien verkleinen ze de afvalberg, want deze nieuwe verpakking doet achteraf dienst als opbergdoosje.

Deze vernieuwing is logisch voor eneloop, dat al jaren gebruiksklare oplaadbare batterijen van topkwaliteit verkoopt. De nieuwe, duurzame verpakking is even handig als de batterijen zelf: na de aankoop krijgt ze een tweede leven als doosje om de batterijen netjes in op te bergen, thuis of op het werk.

De bekende batterijen zijn vooraf opgeladen met zonne-energie en kunnen gemiddeld 2100 keer worden herladen, afhankelijk van het batterijtype. Ze worden over de hele wereld voor zowel persoonlijke als professionele doeleinden gebruikt en zijn voordeliger en milieuvriendelijker dan wegwerpbatterijen.

Beschikbaarheid
De nieuwe verpakking wordt in december gelanceerd en is alleen online verkrijgbaar. Elk doosje bevat vier of acht eneloop-batterijen van het type AA of AAA. De eneloop pro AA- of AAA-batterijen zijn ook per vier in een herbruikbaar doosje verkrijgbaar.

USB-lader in zakformaat
Deze lancering valt samen met een tweede baanbrekende ontwikkeling. In januari brengt eneloop zijn nieuwe USB-lader in zakformaat op de markt: de CC80-batterijlader. Deze draagbare lader is ideaal voor onderweg en heeft twee aansluitingen, zodat u twee batterijen tegelijk kunt opladen. Er worden twee versies verkocht: alleen de lader of een pakket met een lader en twee eneloop AA-batterijen.

Wat onze klanten zeggen
“We zijn meer dan tevreden met de eneloop-batterijen die we tijdens onze TOTEM-tour gebruiken. Ik kan ze gewoon tijdens de show uit de verpakking halen en meteen gebruiken, zonder ze eerst te moeten opladen. Hun oplaadcapaciteit is ook fantastisch: we laden ze elke dag helemaal op. In vergelijking met andere merken ontladen ze bijna niet, zelfs als we ze een tijdje niet gebruiken. De huls is een van de sterkste die ik al heb gezien. We zullen eneloop nog lang blijven gebruiken.”
Stephan Mendi, Geluidstechnicus Cirque du Soleil
Story image
Story image

 

 

 

Julie Post Project Manager, ARK Communication
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium