eneloop præsenterer ambassadørtur igennem Europa

Den 22. juni 2018 indledes eneloops ambassadørtur igennem Europa som opfølgning på den konkurrence, eneloop-ekspedition 2100 gennemførte med succes i 2017. På denne tur vandrer 12 par 12 uger igennem Europa med ét fælles mål: at indsamle 21.000 euro til miljøet.

Ideen er stadig den samme: at fremme en grøn og bæredygtig vision gennem (sociale) medier, gennem de deltagende hold, gennem eneloop og partnere. Gennemførelsen ændres delvis: Hvert par optræder nu som ambassadører i en uge, hvorefter faklen - eller rettere ”batteriet” - gives videre til den næste uges hold. Det kollektive mål er at indsamle 21.000 euro til fordel for miljøet. Før starten af konkurrencen annoncerer eneloop det ’grønne’ mål.

Tre ugeopgaver, ét fælles godt formål
Hvert hold skal i sin uge som ambassadører løse tre ugeopgaver: De skal transportere sig selv fra a til b med et selvvalgt grønt transportmiddel (fra et skateboard eller en cykel til en hest eller noget andet), løse tre stillede opgaver, samle så mange likes på den fælles facebookside for eneloop-ambassadørernes tur som muligt.  Pr. like giver eneloop nemlig én euro til et grønt formål med en maksimumgrænse på 21.000 euro. I alt rejser 12 hold i løbet af 12 uger igennem 13 europæiske lokaliteter med Como som sidste træfpunkt.

Et grønt eventyr som belønning
Den fælles udfordring er at rejse grønt, at skabe opmærksomhed om bæredygtighed og at indsamle 21.000 euro for miljøet. Foruden en udbredt erfaring kan hvert holdmedlem rejse hjem med sin komplette trekudrustning (som f.eks. sko, tøj og rygsæk). Endvidere vinder ét hold et opfølgende eventyr for to. Vi vil finde ud af, hvem det heldige par er efter finalen, hvor de tolv hold konkurrerer mod hinanden med en holdvideo. I Berlin vil den vindende duo sende fakkel til næste generation. Den lokale eneloop organisator vil i overværelse af den inviterede presse overdrage checken med det samlede beløb til det grønne formål.

Vil du vide mere eller deltage?
Tilmelding kan ske mellem 2. marts og 1. april 2018 på eneloopambassadorstour.eu. Hold også øje med Facebooksiden for eneloop-ambassadørernes tur.

Om den forrige tur: eneloop-ekspedition 2100
I eneloop ekspedition 2100 dystede tre hold mod hinanden på tre vandreture på 2.100 kilometer igennem Europa på 120 dage. Foruden at vandre skulle hver hold løse opgaver og samle likes på deres egen Facebookside for at optjene point. Det højstscorende hold, der nåede målet i Milano til tiden, vandt 21.000 euro til et grønt formål - det blev Team Yellow (Simona og Romas) til fordel for   Čepkeliai-Dzūkija PAN park, en litauisk ngo, der beskytter Dainava-skoven. De to andre hold tjente hver 2.100 euro til deres bæredygtige organisation - nemlig Team Red (Michał & Paweł) til fordel for Amnesty International og Team Purple (Anders & Kasper) til fordel for den estiske ngo Student Society for Environmental Protection. Alle hold fik også deres fuldstændige udrustning plus en præmiepakke. Læs mere om konkurrencen her.

Panasonic Energy Europe med hovedsæde i Zellik ved Bruxelles (Belgien) udgør en del af Panasonic Corporation, en førende udbyder af elektriske og elektroniske apparater. Takket være sin brede og årelange erfaring inden for forbrugerelektronik er Panasonic vokset til at være den største producent af batterier i Europa. Der er produktionsenheder i Tessenderlo (Belgien) og Gniezno (Polen) Panasonic Energy Europe leverer "mobil" energi i mere end 30 europæiske lande. Det brede produktsortiment består af genopladelige batterier, ladere, zink-kulstof-batterier, alkaliske batterier og specialbatterier (som f.eks. batterier til høreapparater, litiumbatterier til fotoapparater, litium knapbatterier, alkaliske mikrobatterier, sølvoxidbatterier). Flere oplysninger findes på www.panasonic-batteries.com.

Panasonic Corporation er på verdensplan en af de vigtigste udviklere og producenter af elektroniske produkter til privat, forretningsmæssig og industriel brug. Koncernen er hjemmehørende i Osaka (Japan) og opnåede den 31. marts 2015 et nettoresultat på 57,28 milliarder euro (ca. 426,5 mia. kroner). Panasonic stræber efter at skabe et bedre liv og en bedre verden og arbejder i den forbindelse hele tiden på udviklingen af samfundet og bidrager til at gøre alle mennesker i verden mere lykkelige.

Flere oplysninger om virksomheden og Panasonics mærker på www.panasonic.com.