eneloop schenkt 21000 euro aan natuurreservaat dankzij Litouws koppel

eneloop schenkt 21000 euro aan natuurreservaat dankzij Litouws koppel

Vrijdag 20 oktober heeft batterijenfabrikant Panasonic Energy Europe de winnaars van de eneloop expedition 2100 bekendgemaakt. Na een parcours van 2100 km door Europa, 119 nachten onder een blote sterrenhemel, 12 ‘City Stops’, 17 opdrachten en evenveel duels keert het Litouwse paar van Team Yellow huiswaarts met een cheque van 21000 voor hun groene doel.

Romas en Simona haalden het van de Poolse vrienden Michał en Paweł (Team Red) en de tweelingbroers Anders en Kasper uit Denemarken (Team Purple). Ze liepen de wedstrijd voor Čepkeliai-Dzūkija National/PAN Park. Die Litouwse ngo zet zich in voor het ecosysteem van het Dainava-woud, de plek waar de twee elkaar voor het eerst ontmoetten. Dankzij de reisvrienden kan de milieuorganisatie putten uit een extra spaarpotje van 21000 euro. De groene doelen van de andere teams – Amnesty International en de Estse ngo ‘Student Society for Environmental Protection’ – krijgen elk 2100 euro.

Op 23 juni begonnen de drie duos aan een trektocht van 120 dagen vanuit Polen, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Ze stapten elk 2100 km voor een groen doel naar keuze. Elk team kreeg eneloop-batterijen mee als ruilmiddel en werd gesponsord met kampeermaaltijden, een tent, trekuitrusting, smartphone en drone. Ze konden punten verdienen door groene energie op te wekken tijdens vier ‘City Stops per team en werden wekelijks beoordeeld op groene opdrachten en duels. Ook de betrokkenheid en grootte van hun fanbase op Facebook beïnvloedde hun score.

Batterijenfabrikant Panasonic Energy Europe zette de eneloop expedition 2100 op touw voor zijn milieuvriendelijke eneloop-batterijen. Die zijn voorgeladen met zonne-energie en kunnen gemiddeld 2100 keer herladen worden. Bovendien gaan ze per oplaadbeurt langer mee dan een traditionele batterij door hun hogere elektrische spanning. Hun temperatuurbestendigheid maakt ze uiterst geschikt voor trekkers. Net voor de finale bracht de fabrikant een reeks eneloop-batterijladers uit in drie edities: een slimme oplader met LCD-scherm en USB-poort, een extra grote voor 8 AA- of AAA-batterijen en een compacte trekkersversie met USB-aansluiting.

De Europese trektocht werd gesponsord door Columbia Sportswear (outdoorkledij), Nordisk (outdoormateriaal), Xiro (drones), Fairphone (milieuvriendelijke smartphones), T-mobile Austria (mobiele abonnementen), Sparkle (socialmediadisplays), Adventure Food (kampeermaaltijden), Husky (outdoormateriaal) en Panasonic (elektronische apparaten en eneloop-batterijen).

 

Over Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij de ruime en jarenlange ervaring van Panasonic in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide). Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2015 een nettoresultaat van 57,28 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld.

Meer informatie over het bedrijf en de merken van Panasonic op www.panasonic.com.

 

Contacteer ons
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium