eneloop søsætter ambassadors’ tour

Fredag 22. juni sender batterimærket eneloop de første ambassadører ud på "eneloop ambassadors’ tour". Under denne økologiske stafettur rejser tolv internationale duoer på skift en uge gennem Europa med et grønt formål: Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA). Det antal gange folk trykker på 'synes godt om'-knappen under turen, kan resultere i op til 21.000 euro til truede dyre- og plantearter i hele verdenen. eneloop styrker den grønne kampagne med udgivelse af et begrænset antal eksemplarer batterier i botaniske farvenuancer.

eneloop ambassadors’ tour lægger ud i Gdansk (Polen) på fredag med de to estiske sejlcoaches fra team ‘Sail4Sustainability’. Det eventyrlystne rejsepar sejler via den baltiske sø til Tallinn (Estland), hvor de overdrager 'faklen' – som ikke helt tilfældigt er et eneloop-batteri – til det næste team. Turen går gennem i alt tolv europæiske lande og ender til sidst i Berlin, hvor arrangøren eneloop afslutter kampagnen.

12 teams, 1 grønt formål
Mellem 22. juni og 14. september stiller 24 internationale mærkeambassadører sig til rådighed for eneloop's grønne kampage til fordel for miljøet. For hvert 'synes godt om' på Facebooksiden der er oprettet i anledning af ambassadors’ tour, donerer eneloop én euro til Aktionsgemeinschaft Artenschutz, en tysk organisation, der gør en indsats for at bevare fauna og flora i hele verdenen. Således lover eneloop at donere op til 21.000 euro til kloden.

3 opgaver, 1 teampræmie
Hvert team skal under turen opfylde tre krav for at kunne vinde hovedpræmien: De skal så vidt muligt begrænse deres fodaftryk, udføre tre opgaver tilfredsstillende og på daglig basis promovere kampagnens Facebookside med meddelelser, foto's af passerende folk og producere en 360°-film om deres eventyr. De team, der opfylder disse krav, inviteres tirsdag 18. september til online-finalen, hvor publikum vælger den bedste historie. Duoen, der får flest stemmer, vinder en billet til pressebegivenheden i Berlin og et opfølgende eventyr for to personer.

Speciel udgave ‘tones botanic’
For at tilføre mere grønt til byerne kommer eneloop med en speciel udgave af AA- og AAA-batterier: batterier i botaniske farvenuancer. ‘eneloop tones botanic’-batterier fås både online og hos de europæiske forhandlere, i begrænset antal. Tilhængere af eneloop ambassadors’ tour forkæles ekstra med rabatter, kampagner og konkurrencer på Facebooksiden og hos forhandlerne.

Giv kloden en hånd med på www.facebook.com/eneloopambassadorstour og følg turen nøje via eneloopambassadorstour.eu.

Om Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA)
Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA) e.V. (Aktionskampagne for truede arter) har arbejdet for at bevare truede dyre- og plantearter og deres levesteder siden 1986. AGA opererer internationalt for at beskytte og bevare naturen, øge miljøbevidstheden og forhindre ødelæggelse af levebrød for mennesker, dyr og planter. En af deres partnerorganisationer er Cheetah Conservation Fund (CCF), som er dedikeret til at redde vildtlevende geparder. https://www.aga-artenschutz.de

Julie Post Project Manager, ARK Communicatie
Julie Post Project Manager, ARK Communicatie