Klaar en … start! ARK telt af naar eneloop expedition 2100

Klaar en … start! ARK telt af naar eneloop expedition 2100

Woensdag 7 juni bracht ARK Communicatie de sponsors en deelnemers samen op de initiation day, vrijdag 23 juni om 14.00 u. gaat de wedstrijd van start: de eneloop expedition 2100. eneloop en marketing- en communicatiebureau ARK orkestreerden de Europese wandelwedstrijd voor het goede doel om het duurzame karakter van het batterijenmerk in de kijker te zetten. Er staat een donatie van maar liefst 21.000 euro op het spel. 

De wedstrijd

De eneloop expedition 2100 is een internationale trektocht georganiseerd door eneloop en ARK Communicatie waarin 3 duo’s elk 2.100 kilometer wandelen naar de eindmeet in Milaan. Het doel is de finish te bereiken met zoveel mogelijk punten op zak. Die kunnen ze verdienen door ‘likes’ en ‘comments’ te verzamelen op social media, wekelijkse uitdagingen tot een goed einde te brengen en ludieke stadsopdrachten te vervullen tijdens 5 tussenstops. De teams starten op vrijdag 23 juni in Kopenhagen (Denemarken), Cambridge (Verenigd Koninkrijk) en Poznán (Polen). Het winnende team krijgt 21.000 euro voor een zelf gekozen goed doel, de runner-ups 2.100 euro.

De initiation day bij ARK

Tijdens de initiation day ontmoetten de teams en wedstrijdsponsors elkaar voor het eerst. De deelnemers ontvingen hun uitrusting, waaronder een drone, smartphones en outdoormateriaal. Verder kregen ze handige tips & tricks om te slagen in hun opdracht. Zo leerden ze bijvoorbeeld hoe je goede foto’s maakt met je smartphone en hoe je spectaculaire beelden schiet met een drone. Om al meteen de milieuvriendelijke en avontuurlijke toon te zetten, kwamen de teams per boot aan bij ARK in Rupelmonde vanuit Antwerpen.

De enthousiaste teams:

  • Het vriendenduo Michał en Paweł uit Polen, team Red, stapt voor Amnesty International. Hun motto? “Help others, then maybe they will be helping you one day.”
  • De identieke tweeling Anders en Kasper uit Denemarken, team Purple, doet mee ten voordele van de Student Society for Environmental Protection (SOREX). “Send an ecological message and inspire others to do the same”, luidt hun leuze.
  • Het koppel Romas en Simona uit het Verenigd Koninkrijk, team Yellow, ondersteunt een project in thuishaven Litouwen onder het devies “Let us walk in harmony”.

De gulle sponsors:

Columbia Sportswear (outdoorkledij), Nordisk (outdoormateriaal), Xiro (drones) and Fairphone (milieuvriendelijke smartphones), T-mobile Austria (mobiele abonnementen), Sparkle (socialmediadisplays), Adventure Food (instant maaltijden voor outdooractiviteiten), Husky (outdoormateriaal) en Panasonic (elektronische apparaten).

“Het belooft een sensationele wedstrijd te worden, de teams staan op scherp”, zegt Ben Verleysen, Managing Director van ARK Communicatie. Lees meer over de expeditie op ARK.be, de eneloop expedition-website en de Facebookpagina van de wandelwedstrijd.

 

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch b2b-marketingbureau én de exclusieve Belgische partner van BBN International – the world’s B2B agency. Met 43 BBN-kantoren en meer dan 1.100 specialisten in 29 landen vormen we samen de grootste verzameling b2b-experts ter wereld. Je schakelt ARK BBN in voor al jouw communicatie, zowel nationaal als internationaal: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Meer info op www.arkbbn.be.

ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium