Laatste rechte lijn eneloop expedition 2100 ingezet

Laatste rechte lijn eneloop expedition 2100 ingezet

De laatste rechte lijn naar Milaan is ingezet: op vrijdag 20 oktober bereiken de deelnemers aan de eneloop expedition 2100 de finish. Het duo met de hoogste score loopt een cheque van 21000 euro tegemoet voor het groene doel die ze in de wedstrijd vertegenwoordigen. Bij hun aankomst kunnen ze hun batterijen opladen met de nieuwe reeks batterijladers van wedstrijdorganisator Panasonic Energy Europe.

De Europese trektocht voor het groene doel loopt op zijn eind; de trekkers van de eneloop expedition 2100 hebben hun ‘City Stops’ succesvol afgerond en zetten de eindsprint in naar de finish in Milaan. Ze kunnen hun score nog aandikken door hun tegenstanders te overtreffen op Facebook en tijdens de 2 laatste duels en groene opdrachten. Deze week tonen ze op hun teampagina hoe zij een wedstrijddag beleven, als een blik achter de schermen op hun online expeditiedagboek.

Panasonic Energy Europe lanceert symbolisch een nieuwe reeks eneloop-batterijladers net voor de wedstrijdfinale. Het nieuwe gamma omvat 3 opladers voor herlaadbare eneloop-batterijen: een slimme oplader met LCD-scherm en USB-poort, een extra grote voor 8 AA- of AAA-batterijen en een compacte trekkersversie met USB-aansluiting. De batterijen van eneloop kunnen gemiddeld 2100 keer herladen worden met een minimaal capaciteitsverlies. Eerder deze maand bracht de wedstrijdorganisator een speciale editie eneloop-batterijen uit in de tinten van de expeditie.

Vrijdag 20 oktober maakt Panasonic eneloop de winnaars bekend via www.facebook.com/eneloopexpedition en www.eneloopexpedition.com.

 

Over de eneloop expedition 2100
De eneloop expedition 2100 is een met opdrachten doorspekte trektocht van 120 dagen, dwars door Europa. De wedstrijd beslaat zo’n 2100 km en dankt haar naam aan de duurzame eneloop-batterijen van Panasonic, die gemiddeld 2100 keer herladen kunnen worden. Drie duo’s uit het Verenigd Koninkrijk, Polen en Denemarken nemen het tegen elkaar op voor een donatie van 21000 euro aan een milieu-organisatie naar keuze. De organisaties van de runners-up krijgen elk een schenking van 2100 euro.

De teams worden gesponsord door Columbia Sportswear (outdoorkledij), Nordisk (outdoormateriaal), Xiro (drones), Fairphone (milieuvriendelijke smartphones), T-mobile Austria (mobiele abonnementen), Sparkle (socialmediadisplays), Adventure Food (kampeermaaltijden), Husky (outdoormateriaal) en Panasonic (elektronische apparaten en eneloop-batterijen als ruilmiddel).

Over Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij de ruime en jarenlange ervaring van Panasonic in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide).

Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2015 een nettoresultaat van 57,28 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld.

Meer informatie over het bedrijf en de Panasonic merken op www.panasonic.com

Contacteer ons
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Julie Post Junior Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in Belgiƫ. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium