Panasonic batterijen krijgen nieuw, dynamischer jasje

Panasonic batterijen krijgen nieuw, dynamischer jasje

Vanaf dit jaar pakt Panasonic uit met een nieuw global design. De verandering past in een ambitieuze herpositionering die sinds enkele jaren aan de gang is en waarmee Panasonic Energy Europe zich verder wil profileren als een vooraanstaande speler in de batterijenmarkt.

Dat Panasonic een sterk merk is, bleek uit een rapport van Best Global Brands 2015 waarin het op de 65ste plaats stond. Met het nieuwe global design moet ook de naambekendheid van de batterijen een extra duwtje in de rug krijgen. Dat mag wel als je weet dat Panasonic Energy Europe steevast tot de besten van de klas behoort op vlak van technische kenmerken.

Vorig jaar kwamen er vernieuwde displays en een succesvolle ‘Angry Birds’-actie op de winkelpunten om de batterijen in de spotlight te zetten. Uit een recente consumentenbevraging bleek echter dat de verpakking op zich te complex en niet onderscheidend genoeg was. Tijd voor een grondige hertekening dus, aangestuurd vanuit België – waar het Europese hoofdkantoor van Panasonic Energy Europe zich bevindt.

Het aantal claims op de verpakking werd verminderd, er kwam een duidelijk kleuronderscheid tussen de verschillende types en het geheel kreeg een hedendaagse en dynamische look die past bij een volwaardig A-merk.

Om dit extra kracht bij te zetten komt er vanaf 7 mei 2017 een nieuwe actie rond de release van de film “Spider-Man: Homecoming”. Binnenkort volgt hierover meer info.

De retailpartners in de verschillende landen reageren alvast enthousiast en ook in Japan kan het nieuwe design op heel wat bijval rekenen. Er gebeurt dus het een en ander in Zellik – waar momenteel ook de ambitieuze eneloop expedition 2100 op gang wordt getrokken.

 

Over Panasonic Energy Europe
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij de ruime en jarenlange ervaring van Panasonic in consumentenelektronica is Panasonic uitgegroeid tot de grootste producent van batterijen in Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide). Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2015 een nettoresultaat van 57,28 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld. Meer informatie over het bedrijf en de Panasonic merken op www.panasonic.net.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Ann-Sophie Cardoen Content & PR Consultant, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium