Panasonic streeft naar kinderveiligheid van batterijen

Panasonic streeft naar kinderveiligheid van batterijen

Panasonic Energy Europe werkt stelselmatig aan batterijveiligheid, onder meer in samenwerking met de Europese batterij-industrie. Samen met sectorgenoten investeert het batterijmerk zowel in sensibilisering als productverbetering. Uiteraard betreurt Panasonic elk incident waarbij kinderen, of volwassenen, batterijen inslikken. 

Batterij-industrie bouwt aan preventie
De batterij-industrie neemt de veiligheid van consumenten serieus. Daarom werkt ze actief aan duidelijke maatregelen om te voorkomen dat kinderen batterijen inslikken en om de gevolgen van een ingeslikte batterij te minimaliseren.

  • Veilige batterijcompartimenten: Hoe moeilijker een batterijcompartiment opengaat, hoe moeilijker een kind aan de batterijen kan. De batterij-industrie werkt aan een standaardisering van deze batterijcompartimenten voor speelgoed en elektronica.
  • Slim batterijdesign en meer productveiligheid: Voor het gebruiksvriendelijke design van batterijen in het algemeen, bundelt de batterij-industrie haar krachten met de IEC (International Electrotechnical Commission) en andere normalisatie-instanties.
  • Doorgedreven onderzoek: De batterij-industrie voert continu onderzoek naar batterijmateriaal om de reactie bij inslikken te stoppen of vertragen.

Panasonic neemt concrete maatregelen
Om inslikgevaar tegen te gaan verbetert Panasonic Energy Europe haar design en communicatie. Het batterijenmerk investeert zowel in de kinderveiligheid van haar batterijen en verpakkingen als in de sensibilisering van ouders, opvoeders en medische zorgverleners.

  • Herkenbare veiligheidspictogrammen en waarschuwingsiconen: Om de herkenbaarheid te bevorderen, gebruikt Panasonic universele waarschuwingssymbolen op haar verpakkingen.
  • Zichtbare vermelding bij inslikgevaar: Er staat een duidelijke waarschuwing op de verpakking van inslikbare batterijen.
  • Kinderveilige verpakking: Bepaalde batterijen die meer potentieel gevaar inhouden, worden extra veilig verpakt.
  • Gericht advies: Panasonic sensibiliseert en informeert zowel ouders als opvoeders over het gebruik van batterijen.

Panasonic raadt consumenten aan om batterijen buiten het bereik van kinderhanden te bewaren, ze nooit in de mond te nemen bij het verwisselen en batterijcompartimenten goed en kinderveilig te sluiten. De specifieke website www.buttonbatterysafety.com bundelt nog meer tips voor een kindvriendelijk gebruik van knoopbatterijen. Hier staat onder meer een lijst met links naar alle nationale antigifcentra van de Wereldgezondheidsorganisatie en een hoop nuttige, medische informatie om de diagnose en behandeling te optimaliseren. De website reikt ook concrete preventietips aan voor kinderen.


OVER PANASONIC ENERGY EUROPE
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij zijn uitgebreide ervaring op het vlak van consumentenelektronica is Panasonic vandaag de grootste batterijenproducent van Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide). Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

OVER PANASONIC
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2016 een nettoresultaat van 61 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld. Panasonic viert zijn 100e verjaardag in 2018. Meer informatie over het bedrijf en de Panasonic merken op www.panasonic.net.

Contacteer ons
Julie Post Project Manager, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Julie Post Project Manager, ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in Belgiƫ. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium