Panasonic viert een eeuw betrouwbaarheid

Panasonic viert een eeuw betrouwbaarheid

Panasonic vierde op woensdag 7 maart zijn 100e verjaardag. De toonaangevende fabrikant van elektronische producten bouwt al sinds 1918 mee aan ‘een beter leven, een betere wereld’. Ter ere van deze verjaardag gaat Panasonic Energy door met de invoering van zijn nieuwe, globale design van batterijverpakkingen die de merkwaarden kwaliteit, betrouwbaarheid en innovatie in de verf zetten.

De batterijen van Panasonic worden gemaakt in 19 fabrieken in 13 landen over de hele wereld. Sinds zijn oprichting in 1918 gingen er meer dan 210 miljard batterijen van Panasonic over de toonbank in 120 landen, goed voor een afstand van 10.500.000 km of 13 keer naar de maan en terug. Na 100 jaar innoveren is Panasonic vastberaden de maatschappij te blijven helpen via de ontwikkeling en verbetering van batterijen van topkwaliteit.

Nieuw, globaal design
Na de introductie van het ultramoderne design van de batterijverpakkingen in maart vorig jaar wil Panasonic Energy ook zijn aanbod speciale, herlaadbare en zinkbatterijen in een nieuw jasje steken om de consument nog beter te informeren. Het aantal claims op de nieuwe verpakking werd verminderd, er kwam een duidelijk kleuronderscheid tussen de verschillende types en er is meer samenhang in de communicatie. Gestandaardiseerde symbolen geven nu ook aan voor welke apparaten de batterijen geschikt zijn, en de verpakkingen van de knoopbatterijen kregen een referentiecode. Panasonic voegde ook een afbeelding van de zon toe als knipoog naar zijn merkwaarde van innovatie en een blik op de toekomst van energie.

100 jaar innovatie
Panasonic werd in 1918 in Japan opgericht door Konosuke Matsushita, die het pad voor innovatie effende. Hij bracht de eerste batterijlamp van het bedrijf uit in 1923. Daarna werden de eerste droge batterijen ontwikkeld. In 1979 richtte Matsushita zijn dochteronderneming op, nu bekend als ‘Panasonic Energy'. Ze zou uitgroeien tot de grootste en meest veelzijdige batterijenfabrikant. Panasonic is de mogelijkheden sindsdien blijven aftasten door productievoorzieningen te verkleinen en te diversifiëren, wat leidde tot de introductie van de duurzame batterij eneloop in 2005 en de lijn alkalinebatterijen EVOLTA in 2008. Nu, in 2018, staat Panasonic wereldwijd bekend als de grootste fabrikant van batterijen voor consumentenelektronica, huishoudelijk gebruik, de automobielindustrie en b2b-oplossingen.

Maar dat betekent niet dat de fabrikant van hoogwaardige batterijen op zijn lauweren gaat rusten ... Integendeel. Panasonic Energy Europe liet nu al verstaan dat er innovatieve ideeën zitten aan te komen, die in mei dit jaar worden onthuld!

 

OVER PANASONIC ENERGY EUROPE
Panasonic Energy Europe met hoofdzetel in Zellik, bij Brussel (België), maakt deel uit van Panasonic Corporation, een vooraanstaande aanbieder van elektrische en elektronische apparaten. Dankzij zijn uitgebreide ervaring op het vlak van consumentenelektronica is Panasonic vandaag de grootste batterijenproducent van Europa. Er zijn productie-eenheden in Tessenderlo (België) en Gniezo (Polen). Panasonic Energy Europe levert “mobiele” energie in meer dan 30 Europese landen. Het brede productassortiment bestaat uit herlaadbare batterijen, laders, zink-koolstof batterijen, alkaline batterijen en speciale batterijen (zoals hoorbatterijen, photo lithium, lithium knoopcellen, micro-alkaline, zilveroxide). Meer informatie vind je op www.panasonic-batteries.com.

OVER PANASONIC
Panasonic Corporation is wereldwijd één van de belangrijkste ontwikkelaars en producenten van elektronische producten voor privaat, zakelijk en industrieel gebruik. Het in Osaka (Japan) gevestigde concern behaalde op 31 maart 2016 een nettoresultaat van 61 miljard euro. Panasonic streeft naar het realiseren van een beter leven en een betere wereld, waarbij het bedrijf voortdurend werkt aan de ontwikkeling van de maatschappij en bijdraagt tot het geluk van alle mensen op de wereld. Panasonic viert zijn 100e verjaardag in 2018. Meer informatie over het bedrijf en de Panasonic merken op www.panasonic.net.

Contacteer ons
Ann-Sophie Cardoen ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Ann-Sophie Cardoen ARK Communicatie
Vicky Raman Brand Marketing Manager, Panasonic Energy Europe NV
Over ARK BBN

ARK BBN is een strategisch B2B-marketingbureau. ARK BBN verzorgt nationale en internationaal communicatie voor klanten als Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit; van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door Ben Verleysen. Meer info op www.arkbbn.be.

OVER BBC

BBC is de referentie voor B2B-communicatie in België. Alles begon in 1983 met de communicatie voor Flanders Technology International, jawel in Gent. Het bedrijf groeide over de jaren uit naar een reclamebureau gespecialiseerd in B2B-communicatie waarbij strategie, creativiteit en technologie centraal staan. "Always a pleasure to work with" is het bedrijfsmoto van BBC, zowel naar de klanten toe, als naar de eigen medewerkers. BBC verzorgt de B2B-communicatie voor bedrijven als Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Brussels Airport en DS Smith. Sinds de verhuis van Kontich naar Mechelen drie jaar geleden, groeide het bedrijf met meer dan 70% en telt het 43 specialisten. Vandaag wordt BBC geleid door twee managing partners die in 2009 via een MBO het bedrijf overnamen, met name Jordan Audenaert en Anton Loos. Meer info op www.bbc.be


ARK BBN
Gelaagstraat 53a
9150 Rupelmonde
Belgium