Sidste rette linje i eneloop-ekspedition 2100 er trukket

Den sidste rette linje til Milano er trukket: Fredag den 20. oktober når deltagerne i eneloop-ekspedition 2100 målet. Holdet med den højeste score kan se frem til en check på 21.000 euro til det grønne formål, de har repræsenteret i konkurrencen.  Når de ankommer, kan de lade deres batterier op med det nye sortiment af batteriladere fra Panasonic Energy Europe, der har organiseret konkurrencen.

Det europæiske trek til fordel for det grønne formål nærmer sig sin afslutning. Trekkerne fra eneloop-ekspedition 2100 har med succes afsluttet deres ‘City Stops’ og sætter slutspurten ind mod afslutningen i Milano. De kan stadig nå at forbedre deres score ved at overgå deres modstandere på Facebook og under de to sidste dueller og grønne opgaver. Denne uge viser de på deres holdside, hvordan de oplever en konkurrencedag, som et blik bag skærmene på deres online ekspeditionsdagbog.

Panasonic Energy Europe lancerer symbolsk en ny række eneloop-batteriladere lige før konkurrencens finale. Det nye sortiment omfatter 3 ladere til genopladelige eneloop-batterier: en intelligent lader med LCD-skærm og USB-port, en ekstra stor lader til 8 AA- eller AAA-batterier og en kompakt trekkermodel med USB-tilslutning. Batterierne fra eneloop kan i gennemsnit oplades 2100 gange med et minimalt kapacitetstab. Tidligere i denne måned lancerede organisatoren af konkurrencen en særlig model eneloop-batterier i ekspeditionens farver.

Fredag den 20. oktober bekendtgør Panasonic eneloop, hvem der har vundet konkurrencen på www.facebook.com/eneloopexpedition og www.eneloopexpedition.com.

Om eneloop-ekspedition 2100
eneloop-ekspedition 2100 er et 120 dages trek tværs gennem Europa fyldt med opgaver. Konkurrencen strækker sig over ca. 2100 km og kan takke de holdbare eneloop-batterier fra Panasonic, der i gennemsnit kan genoplades 2100 gange, for sit navn. Tre hold af to personer fra Det Forenede Kongerige, Polen og Danmark konkurrerer med hinanden om en donation på 21.000 euro til en miljøorganisation efter eget valg. De organisationer, der er valgt af de andre hold, får hver en donation på 2100 euro.

Holdene blev sponsoreret af Columbia Sportswear (friluftsbeklædning), Nordisk (udendørsudstyr), Xiro (droner), Fairphone (miljøvenlige smartphones), T-mobile Austria (mobilabonnementer), Sparkle (displays til sociale medier), Adventure Food (campingmåltider), Husky (udendørsudstyr) og Panasonic (elektroniske apparater og eneloop-batterier som byttemiddel).

Panasonic Energy Europe med hovedsæde i Zellik ved Bruxelles (Belgien) udgør en del af Panasonic Corporation, en førende udbyder af elektriske og elektroniske apparater. Takket være sin brede og årelange erfaring inden for forbrugerelektronik er Panasonic vokset til at være den største producent af batterier i Europa. Der er produktionsenheder i Tessenderlo (Belgien) og Gniezno (Polen) Panasonic Energy Europe leverer "mobil" energi i mere end 30 europæiske lande. Det brede produktsortiment består af genopladelige batterier, ladere, zink-kulstof-batterier, alkaliske batterier og specialbatterier (som f.eks. batterier til høreapparater, litiumbatterier til fotoapparater, litium knapbatterier, alkaliske mikrobatterier, sølvoxidbatterier). Flere oplysninger findes på www.panasonic-batteries.com.

Panasonic Corporation er på verdensplan en af de vigtigste udviklere og producenter af elektroniske produkter til privat, forretningsmæssig og industriel brug. Koncernen er hjemmehørende i Osaka (Japan) og opnåede den 31. marts 2015 et nettoresultat på 57,28 milliarder euro (ca. 426,5 mia. kroner). Panasonic stræber efter at skabe et bedre liv og en bedre verden og arbejder i den forbindelse hele tiden på udviklingen af samfundet og bidrager til at gøre alle mennesker i verden mere lykkelige.

Flere oplysninger om virksomheden og Panasonics mærker på www.panasonic.com.